V hlavních rolích se divákům představí dvojice, která na jevišti slibuje mimořádnou chemii – Bára Poláková a Marek Adamczyk. Oba budou hrát v Ungeltu poprvé, přičemž pro Báru Polákovou to bude znamenat návrat k divadlu po deseti letech. Tito dva herci ztvární šest postav, pro které je připraveno dvaadvacet kostýmů. Všechny převleky se přitom odehrávají v divokém rytmu přímo na jevišti…
Režisér Pavel Ondruch: „Když jsem se dozvěděl, že Marek je na volné noze, hned jsem věděl, že je to ideální příležitost. A když pak jako ideální hereckou partnerku navrhl Báru, přiznal jsem mu, že jsme ji chtěli oslovit už dávno.”
Samantha Ellis ve svém textu do značné míry rozvíjí autobiografický příběh o třicátnici Kate, kterou přitahují jen toxičtí chlapi. Po setkání se zapřísáhlým feministou se to rozhodne změnit. Změnit sama sebe a vybudovat vztah založený na rovnosti je ale těžší než by se mohlo zdát.
Autorka se nedogmaticky zaměřuje na otázky vztahové i genderové rovnosti a přispívá tak k debatě o moderním feminismu. K tomuto účelu rozšířila tradiční žánr romantické komedie do romantické komedie pro 21. století a dala vzniknout “rovnoprávné vztahové komedii”.
Samantha Ellis: “Hra Rande s feministou byla výrazem mé frustrace z toho, že jsem feministkou v pracovním životě a s mými přáteli, ale jakmile se zamiluji, celé mé feministické přesvědčení se okamžitě rozpadne. Měla jsem pocit, že jsme s kamarádkami feminismus přijaly jen hlavou, ne srdcem. Pomocí Rande s feministou jsem chtěla pochopit proč.”
Dramaturgie Divadla Ungelt jde vstříc mladšímu publiku. Emeritní principál divadla Milan Hein zmiňoval zacílení na mladé publikum už mnohokrát: “Programově se o to snažíme nejen výběrem herců, ale také výběrem her.”
U některých her i tak obliba mladého publika překvapí (Příběh ze zoo), u některých ji lze tušit (Vzhůru ke hvězdám) a někdy je téměř jistá. To ku příkladu právě u Rande s feministou. Pavel Ondruch: “Myslím, že to je případ Rande s feministou, hry, která poctivě, poučeně, a zároveň vtipně hloubá nad tím, jak v současné době (ne)fungují partnerské vztahy a láska.”
Premiéra: 29. března
Více o inscenaci:




