Partneři portálu O divadle

Mecenáši

2. dubna 2025

Egon Schiele – Autoportrét (Jihočeské divadlo)

Taneční inscenace inspirovaná detaily z kreseb, obrazů, básní, dopisů i života kontroverzního rakouského malíře Egona Schieleho, slibuje návrat jeho ducha zpět do Českého Krumlova

Jedinou letošní letní premiéru před Otáčivým hledištěm představí soubor baletu Jihočeského divadla 5. srpna. Pod inscenací Egon Schiele – Autoportrét jsou podepsáni režisérské duo SKUTR (Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský) a choreograf Jan Kodet. Ústředním tématem je tvorba a život expresionistického génia Egona Schieleho.

Lukáš Trpišovský: “Rozhodně musím začít výjimečnou choreografií Jana Kodeta a souborem všech tanečníků, kterým moderní tanec padne jako ulitý. Atmosférou místa, kde Schiele nalezl svůj výtvarný jazyk. Ta inscenace má svou magickou atmosféru, která vtahuje. I díky mimořádným kostýmům, scénografii a hudbě.”

Taneční inscenace inspirovaná detaily z kreseb, obrazů, básní, dopisů i života kontroverzního rakouského malíře Egona Schieleho, slibuje návrat jeho ducha zpět do Českého Krumlova. Odtud pocházela jeho matka a on sám zde strávil část života. Klíčovou inspirací tvůrčímu týmu byla fotografie Schieleho před jeho ateliérovým zrcadlem z roku 1915. Umělec sledující sám sebe, vstupující skrze odraz do jiné reality, umělec, který hledá hranice přirozenosti, konvencí, života a smrti. (Přestože ho dnes vnímáme jako jednoho ze tří předních představitelů expresionismu, společně s Gustavem Klimtem a Oskarem Kokoschkou, jeho dílo dosáhlo patřičného ocenění až dlouhá desetiletí po jeho smrti.)

Více o inscenaci:

Premiérou Egon Schiele – Autoportrét soubor baletu Jihočeského divadla Otáčivé hlediště v Českém Krumlově neopouští. V okouzlujících barokních kostýmech jej diváci mohou vidět i ve scénickém provedení Händelova oratoria Mesiáš pod taktovkou šéfdirigenta JD Davida Švece.

Režisér a umělecký šéf opery Tomáš Ondřej Pilař: „Mesiáš je můj splněný sen. Händelova partitura je jako bonboniéra toho nejlepšího, co lze z barokní hudby ochutnat a zámecký park zaplněný 150 postavami v nádherných dobových kostýmech mě při každé repríze přenese doprostřed zahradní slavnosti vrcholného baroka. V této inscenaci se pro mě potkává omračující krása 300 let staré hudby a katarze ze spirituálně hlubokého příběhu.”

Mohlo by vás zajímat

29. 3. 2025
Mamma Mia! je globálním fenoménem od své premiéry. Tento muzikál měl premiéru v londýnském West Endu v roce 1999. Na Broadway dorazil o dva roky později, k nám v roce 2014. V 50 zemích a 440 městech světa jej vidělo už 70 miliónů diváků, hraje se celkem v 16 jazycích. Celosvětovému boomu samozřejmě pomohl i […]
25. 3. 2025
Dotýká se nás všech. Inscenace studentů 3. ročníku katedry alternativního a loutkového divadla DAMU se zabývá emocemi, které vyvolává móda
23. 3. 2025
Autor: Boleslav Polívka, režie: Boleslav Polívka, dramaturgie: Vladimír Kelbl, scéna a kostýmy: Dušan Ždímal, hudba: Jiří Bulis, realizace zvukových koláží: Hynek Heřmanský, technická spolupráce: Pavel Tichý, Jaroslav Tichý Hráli: Boleslav Polívka,  Loϊc Jacot-Guillarmod (Radek Balaš, Damian Weber) Boleslav Polívka: „Mně bylo tehdy dvacet pět. Když pak Radek ze své role vyrostl, začal jsem to hrát se dvěma Švýcary, kteří […]
22. 3. 2025
Benjamin Button – milostný příběh mládnoucího muže a stárnoucí ženy, životní pouť ve společnosti, kde věk určuje hodnotu člověka