Partneři portálu O divadle

Mecenáši

21. dubna 2025

Divadlo Kámen: Agamemnón

Divadlo Kámen představí 12.12.2013 svou novou hru Agamemnón inspirovanou stejnojmenným Aischylovým dramatem. Improvizovaná noční cesta domů s mykénskými starci a jejich vládci doprovázená váhavými houslemi a saxofonem ukazuje další možnosti divadelní improvizace, které herci divadla v čele s režisérem Petrem Macháčkem prozkoumávají. Tentokrát se vydávají vyprahlou krajinou antického Řecka, kde pomocí čtení překladu knihy Agamemnón Josefa Krále, vlastního vyprávění příběhu a kamenné strukturované improvizace na téma, které hercům v dané chvíli v souvislosti s příběhem rezonuje, prožívají život svůj i krále Agamemnóna, řeší svá i jeho životní rozhodnutí, zamýšlí se nad svými i jeho životními otázkami. A proč si Divadlo Kámen vybralo právě tuto inspiraci? “Agamemnón, přesněji tedy Aischylův Agamemnón, je základem všeho. U Aischyla nemusí divák ani v nejmenším řešit zbytečné otázky typu “co přijde”, “jak je to myšleno”, “v čem je vtip” a o to více se může věnovat důležitějším věcem,” říká Petr Macháček.

Mohlo by vás zajímat

11. 4. 2025
Hudební komedie ABC a orchestru Melody Makers o tom, jak přišel jazz do Prahy 
6. 4. 2025
Autor: Nikolaj Vasiljevič Gogol, překlad: Zdeněk Mahler, režie: Sergej Fedotov, scéna: Bára Lhotáková, kostýmy: Petra Štětinová Hráli: Ivan Trojan, Klára Melíšková, Zdenka Volencová, Jan Španbauer, David Novotný, Petr Vydra, Ladislav Frej, Zita Morávková, Jana Holcová, Martin Myšička, Lukáš Hlavica, Pavel Šimčík, Martin Pechlát, Tomáš Měcháček, Denisa Nová Premiéra: 12. ledna 1998 Záznam divadelního představení: Česká televize 1999Rozhovory: Thespis (Ondřej […]
3. 4. 2025
Švandovo divadlo uvede nejdivočejší Ibsenovu hru o rodinných lžích
3. 4. 2025
Příští sezóna přinese v Jihlavě pět titulů činoherního souboru – adaptace filmů, nové původní hry i dramatizaci klasického díla. Sezóna rovněž představí nový formát předplatného ve spolupráci s Národním divadlem Brno. Motto nové sezóny „A co vidíš ty?“ vyjadřuje myšlenku, že na svět i na samotné inscenace se dá dívat z mnoha úhlů. Je zde úhel tvůrce, který příběh vypráví, i úhel diváka, který si příběh interpretuje a prožívá