Ve středu 7. prosince proběhl v Činoherním klubu po představení Podivného odpoledne dr. Zvonka Burkeho večírek na rozloučenou s ředitelem Vladimírem Procházkou. Na oslavě nechyběli režisér Ladislav Smoček nebo herci Bolek Polívka, Ondřej Vetchý či Petr Nárožný. Vladimír Procházka s koncem roku ve své funkci končí po téměř 23 letech (ředitelem byl od července 1999, zároveň byl i uměleckým šéfem – tuto funkci předal v roce 2018 nejdříve Ondřeji Sokolovi a posléze Martinu Fingerovi).
Jeho spojení s Činoherním klubem však trvá již od poloviny 70. let, kdy sem nastoupil jako lektor a později tu začal působit jako dramaturg. Podílel se na více než 70 inscenacích Činoherního klubu a zcela zásadně tak spoluutvářel jeho podobu: „Činoherní klub byl vždycky divadlo, které mi vyhovovalo. Svými základními východisky, svým pohledem na svět, svým přemýšlením, smyslem pro humor i estetikou své tvorby. Když jsem do něj přišel, líbilo se mi a neměl jsem potřebu je nijak měnit či opravovat. Snad jen dále rozvíjet a usměrňovat.“
K současnému směřování Činoherního klubu na začátku sezóny řekl: „Vím, že se mi nebude všechno nové úplně líbit, ale také vím, že divadlo je třeba dělat osobitě a po svém. Činoherní klub má už sedmapadesát let své pevné pilíře. Na ně lze postavit novou střechu, vyplnit je novými stěnami a zařídit novým, současnějším nábytkem. Ty pilíře tu ale pořád jsou. A tak si je na závěr troufnu připomenout. Tvůrčí svoboda, smysl pro humor, neortodoxnost, slušnost, vzájemný respekt, dobrovolnost, svobodomyslnost, velkorysost, liberálnost. Schopnost původně vidět, mít něco skutečně na srdci a poutavě to vyjádřit. Já vím. Ne vždycky to jde, ne vždycky se to stejně daří. Mám ale mnoho dobrých důvodů se domnívat, že ti, v jejichž rukou teď Činoherní klub je a bude, to umějí.“
Od ledna 2023 Vladimíra Procházku ve funkci ředitele vystřídá Tomáš Suchánek, dlouholetý kreativní manažer Divadla Petra Bezruče v Ostravě, který uspěl ve výběrovém řízení vyhlášeném loni na podzim: „Tvorbu Činoherního klubu sleduji přes třicet let. Nejprve jsem, jako student se vstupenkou za desetikorunu, z činoheráckého bidýlka hltal mistrovské herecké výkony Libuše Šafránkové, Niny Divíškové, Josefa Abrháma, Petra Nárožného, Ondřeje Vetchého a mnoha dalších. Posléze jsem, jako dramaturg Dream Factory, vybíral výjimečné inscenace pro festival. Je mi velkou ctí, že dnes mohu být součástí této legendární pražské scény“, říká Tomáš Suchánek a dodává: „Činoherní klub je mi blízký svou poetikou, komorním prostředím, blízkostí herců a diváků. Spatřuji tu velkou podobnost s Bezruči, kde jsem strávil 25 let svého profesního života. Máme nač navazovat a pokusíme se o to. Těším se na setkávání s výraznými režiséry, špičkovými herci, novými kolegy a především našimi diváky!“
Tomáš Suchánek se narodil v Českém Těšíně, po studiu gymnázia ve Frýdku-Místku vystudoval obor sociologie – andragogika na Univerzitě Palackého v Olomouci. Takřka čtvrt století působil jako kreativní manažer ostravského Divadla Petra Bezruče, kde se setkal s osobnostmi, které ovlivnily jeho umělecké směřování. Rád vzpomíná na Janusze Klimszu, Jana Mikuláška a Martina Františáka. V roce 2009 stál u zrodu festivalu Dream Factory Ostrava, jehož je ředitelem a dramaturgem. Od stejného roku působil jako externí pedagog na Slezské univerzitě v Opavě, kde přednášel kulturní management. Od roku 2019 je členem odborné poroty Cen Thálie.